Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Spice Girls (2007-2008)

2007. június 28-án a Spice Girls, köztük Halliwell, sajtótájékoztatót tartott az O2 Arénában, és felfedte szándékukat, hogy újra összeálljon egy, a Spice Girls visszatér című világméretű koncertturnéra. Az újjáalakulási tervről a média már régóta spekulált, a Live 8 és a Concert for Diana szervezői korábban megpróbálták újra ötvöztetni a csoportot. Állítólag a csoport minden tagjának 10 millió fontot (20 millió dollárt) fizettek az újraegyesítő turné elvégzéséért. Az újraegyesülésről szóló hivatalos dokumentumfilmet, a Giving You Everything-t Bob Smeaton rendezte, és először az ausztrál Fox8-on vetítették 2007. december 16-án, majd a brit BBC One követte december 31-én.
A Spice Girls Return turnéjának első londoni időpontjára szóló jegyértékesítés 38 másodperc alatt fogyott el. Beszámoltak arról, hogy csak az Egyesült Királyságban több mint egymillióan, világszerte pedig több mint ötmillióan iratkoztak fel a jegyszavazásra az együttes hivatalos honlapján. Tizenhat további dátumot adtak hozzá Londonban, mind egy percen belül elfogyott. Az Egyesült Államokban Las Vegas, Los Angeles és San Jose kiállításai is elkeltek, ami további dátumokat kért. Bejelentették, hogy a Spice Girls dátumokat játszik Chicagóban, Detroitban és Bostonban, valamint további dátumokat New Yorkban, hogy lépést tudjon tartani az igényekkel. A turnét Vancouverben nyitották meg 2007. december 2-án, a csoport 15 000 fős közönségnek lépett fel, húsz dalt énekelt és összesen nyolcszor cserélt ruhákat. A turnéeladással együtt a Spice Girls engedélyezte nevét és arculatát a Tesco brit szupermarketláncának.

A csoport visszatérő kislemezét, a "Headlines (Friendship Never Endds)" -et 2007-ben a Children in Need jótékonysági kislemezként hirdették meg, és november 5-én jelent meg. Az első nyilvános fellépés a Spice Girls-en a Victoria's Secret divatbemutatón történt, ahol két dalt adtak elő, az 1998-as "Stop" kislemezt és a legnagyobb slágeralbumuk, a "Headlines (Friendship Never Ends)" főlemezét. A műsort a CBS 2007. november 15-én forgatta, és 2007. december 4-én sugározta. Mindkét dalt élőben adták elő a BBC Children in Need telethon számára is 2007. november 16-án Los Angelesből. A "Headlines (Friendship Never Ends)" kiadása az Egyesült Királyság Singles Chartjának tizenegyedik helyén tetőzött, ezzel a csoport eddigi legalacsonyabb listájú brit kislemeze. Az album a brit albumlistán a második helyen végzett. 2008. február 1-jén bejelentették, hogy személyes és családi elkötelezettségük miatt turnéjuk 2008. február 26-án Torontóban véget ér, ami azt jelenti, hogy Pekingben, Hongkongban, Sanghajban, Sydneyben, Fokvárosban és Buenos Airesben a turné dátumát törölték.
Összességében elmondható, hogy a 47 napos turné a 2007–2008-as év legnagyobb bevétele volt a 2008 áprilisában végződő tizenkét hónap mért értéke. Mintegy 107,2 millió dollár jegyértékesítést és értékesítést eredményezett, szponzorálás és hirdetési ügyletek révén az összérték 200 millió dollár volt. A turné 17 éjszakás eladási standja a londoni O2 Arénában volt az év legmagasabb bevétele, 16,5 millió font (33 millió dollár) nettósítással és 256 647 közönség bevonásával nyerte el a 2008-as Billboard Touring Award-ot a Top Boxscore kategóriában. A csoport visszatérése számos más díjat is behozott nekik, köztük a Capital Music Icon Award-ot, a Glamour-díjat a legjobb zenekarért és a Vodafone Live Music Award-ot a legjobb élő visszatérésért, amelyek közül utoljára olyan fellépéseket vertek meg, mint a Led Zeppelin és a Szexpisztolyok.

 

Menüpontok